dinsdag, november 14, 2006

fox glacier, regenwoud en dies meer

de fotookes staan wat door mekaar, maar soit, dat houdt jullie leven ook wat spannend. De foto met het meer en de bergen op de achtergrond is onderweg getrokken van Queenstown naar de Milford fjord. U ziet hier Lake Te Anau, een van de grootste en diepste meren van NZ.

Het meer met het bootje is Lake Tikapi, dat voor de relatief grote stad Queenstown gelegen is. Mijn jeugdherberg keek hierop uit. Niet slecht, he.


De bergen hieronder (wat ruist daar door het struikgewas) zijn Mount Tasman en Mt. Cook, die eveneens de hoogste berg is van NZ en waarnaar ik morgen reis (maar dan aan de andere kant ervan)

De cheezy grin is aan Lake Matheson, dat op een zonnige dag en met de juiste lichtinval de bergen op de achtergrond perfect weerspiegelt. Helaas was er het foute licht en ikke die voor verstoring van het beeld zorgden




























geloof het of niet, maar de 2 laatste fotos zijn geografisch zeer dicht (enkele 100-en meters). Ik sta schaapachtig te lachen voor Fox Glacier, het broertje van Franz Josef en deze gletsjer is dus omgeven van tropisch regenwoud. Geraak er maar eens aan uit! Bon, het zou effe kunnen duren dat je terug iets van mij hoort (misschien vanuit Christchurch) maar ik trek dus de bergen in en zaterdag vlieg ik naar Brisbane, Australie, waar ik nog wat ga coachsurfen :)