zaterdag, november 11, 2006

bier tappen in Greymouth


dat een mens niet van brood alleen leeft, wisten we al uit de bijbel. Nu ja, in NZ weten ze dat intussen dus ook. Ik had met mijn bus een verplichte tussenstop in Greymouth, zoals de naam het al zegt: grijs, nat, niks te doen. Gelukkig hebben ze daar een brouwerij, dus zijn we die maar gaan bezoeken, he. Na een bijzonder kort bezoek kwamen we in de bar, waar het hoofddeel van deze culturele uitstap zich afspeelde. We kregen van alles wat ze in huis hadden een glas aangeboden en toen dat allemaal verorberd was en de stemming onder de bezoekers steeds beter werd, zei onze gids van "sorry mannen, ik moet naar huis" Ik dacht "lap, gedaan met de pret." Maar die moest toen nog komen. Onze gids:"ik moet naar huis, want ik moet bekomen van m'n kater van gisteren, maar ik zal effe uitleggen hoe ge bier moet tappen, amuseert jullie, drink zoveel ge wilt, over een uur komt een busje jullie halen voor een bbq-all-you-can-eat." Wow, dat noem ik nu nog ne keer service! En inderdaad, de bus was (gelukkig) te laat en toen was het vlees & groeten a volonte. Fijne avond, in het aangename gezelschap van Andrea (Duitse studente links van mij) en Juliana (een Oostenrijkse au pair die zich helaas mee op de foto gewrongen heeft, de zatte fles)