zaterdag, november 11, 2006

Abel Tasman National Park


de Westkust van Nieuw Zeeland is om vele dingen bekend, waaronder het Abel Tasman National Park, een prachtig stukje natuur met subtropische stranden en wouden. Daar wou ik natuurlijk graag meer van zien, en hoe kan een ondoordringbare tropische kust beter verkennen dan met een kayak? Awel, ik zal het u zeggen: met een kayak en in het sympathieke gezelschap van weerom een Duitse studente. Na een tijdje toch ergens een stukje gevonden waar we aan land konden en dan ging het te voet verder. Nee, ik heb deze foto's niet ergens uit een boekske geknipt, Nieuw Zeeland is echt echt echt waar een van de mooiste landen op aarde waar ik ooit al ben geweest. Het land blijft me telkens opnieuw verbazen, ge kunt het u zo zot niet bedenken of ge komt het hier wel tegen. Op het strand dat je hiernaast ziet, hebben we toen trouwens geluncht. Zalig toch ...