dinsdag, december 05, 2006

Fraser, vervolg

het lijkt wel of ik vandaag niet weggeraak van het internet. Nu ja, tis dan ook alweer lang geleden dat jullie iets van mij gehoord hebben. Bovendien laat het regenwoud hier in de buurt van Cairns zich van zijn beste kant zien, en giet het hier oude wijven. Intussen heb ik m'n trip naar Alice Springs georganiseerd en als je al wilt weten wat ik de komende dagen ga uitvreten: www.therocktour.com.au. De foto hiernaast ga je in het midden van Australie niet vinden ('t is daar nogal aan de droge kant) want die is getrokken op Indians Head, Fraser Island. Als je goed piept zie je beneden de haaikes rondcirkelen, schildpadden hebben we er ook gezien, maar die waren te rap weg voor ik er een foto van kon trekken. Schildpaddensoep maken van die sloebers begot! Spijtig genoeg spoelden er ook geen schildpadden aan in de Champagne Pools, een rotsformatie op het strand die een soort "champagnecoup" maakt waar af en toe met veel geweld de zee vers water in gooit. Heerlijk om in rond te dobberen tussen de visjes, maar ik zou echt de mensen hun gezicht wel eens willen zien als er ooit een bullshark over het muurtje wordt gekieperd. Na alweer een zware dag rondtoeren en bekomen van de feestjes, was er gelukkig 's avonds een goudgele verfrissing terwijl we keken naar de zonsondergang.
















De volgende dag ging het naar een smaragdgroen meertje waarvan de naam me even ontsnapt. Soit, doet er niet toe. Wie denkt: oh, wat een schattig stukje zand: schijn bedriegt, dat was 4km "woestijn" waar we nadien nog doormoesten. De voornaamste activiteit aan het meertje was "sandboarding", namelijk met een soort plastieken plank pokkesnel van een gloeiend hete zandberg naar beneden roetsjen tot ge in 't water kletste.




Had de gids toch wel niet vergeten zeggen dat daar haaien zaten zeker! No worries mate, 't zijn maar katvissen. Sympathieke zwarte beesten die maar niet snappen waar al die snelle surfborden ineens vandaan komen. Toen begon dus de toch door de "woestijn".

Ondanks een sunblock factor 20 ging de zon er lossen door en mocht ik na een tijdje een t-shirt aandoen om niet helemaal weg te smelten. Gelukkig konden we nadien terug wat afkoelen in een ander meertje (nee, ik ga het u besparen om nog maar eens strandfoto's te tonen waar ik poseer met schoon madammen, 'k krijg hier al commentaar genoeg). We sluiten Fraser echter af in schoonheid, met een zonsondergang over Hervey Bay waar we na een uurtje varen terug op Australisch vasteland aankwamen. Zalige trip & fantastisch leuke medereizigers. Nog van dattum!