dinsdag, december 05, 2006

Brisbane, ne keer overdag

het viel mij op een bepaald moment op dat ik Brisbane nog niet overdag gezien had, dus ik besloot daar maar eens iets aan te doen. Met de metro tot in 't centrum gereden en met een plannetje in de hand loopt men ... boenk tegen een stel jeannetten in een drukke winkelstraat. Niet goed wetende waar al de herrie over ging (ik probeerde gewoon die straat door te lopen maar werd een beetje opgehouden door een massa volk en ineens dus door 4 nichten en hun body-guards) en voor ik het goed en wel besefte stond ik oog in oog met Westlife. Nu ja, beter oog in oog dan met m'n rug naar deze Olijke Vrienden, maar toch. "Westlife" deed een vaag belletje rinkelen, maar toen ik de danspasjes zag en enkele liedjes hoorde, wist ik ineens weer wie het waren. Wegwezen was dus de boodschap. Naar de Story Bridge, bijvoorbeeld. Naar het grote voorbeeld in Sydney heeft deze brug een beetje last van capsones. Om haar te beklimmen moet je zo'n $220 betalen (ongeveer 130 euro). Voor die prijs wil ik over die brug gedragen worden, terwijl ik gemasseerd word door een bende Thaise geisha's en overgoten met Perignon du Dome. Dus er maar gewoon onderdoor gegaan en na enig gefoefel met de camera, deze "spontane" foto van mezelf geschoten :) Het was me daar toch wat te heet in de volle zon, maar zoals in de meeste Australische steden is de natuur nooit ver weg, en in de botanische tuinen vind je dan ook een uitgebreid "wildlife" dat daar vrolijk en vrij rondvliegt. Niemand die nog opkijkt van een bende papegaaien, ibissen, reuzegrote schildpadden of hagedissen. Behalve ikke dan, hehe.








Na de soms koude dagen in NZ was de hitte in Brisbane toch nog effe wennen, maar gelukkig had ik bij mn couch (Kirsten) een zwembad en groot terras in den hof. Niet slecht als studentenkot, he?